Stalker

Stalker

Stalker
Lars Kepler

Snad každý jsme někdy měli pocit, že nás někdo sleduje. Že je nám  někdo neustále v  patách. Samozřejmě že ve většině případu si s námi naše mysl jen pohrává, ale člověk prostě nikdy neví. A přesně takový mrazivý pocit nejistoty jsem měl při čtení strhujícího kriminálního románu Larse Keplera. Napjatou atmosféru umocňuje i fakt, že i některé z hlavních postav  s  postupem času začínají propadat paranoie.  Přes to, nebo  možná právě proto je kniha velice čtivá. Téměř  okamžitě se vnoříte do děje, který vás nepustí, dokud nepřečtete poslední stránku.  Vše pak korunuje  nepředvídatelný konec,  při němž se  vám  zatají dech.

Na policejní stanici začnou přicházet záhadná videa. Nejdřív se to otrlým kriminalistům zdá jako nejapný  žert.  Ovšem s postupem času nepřibývají jenom videa, ale i oběti brutálních vražd.  Bezpochyby se jedná o dílo sériového vraha. Jenže policie nemá nic než nahrávky, jež  jim  poslal sám  vrah. Ten může být takřka kdokoliv,  což hledání  značně  komplikuje. Na scénu přichází proslulý komisař Joona Linna, Margot  Silvrmanová, zarputilá vyšetřovatelka, která je sice  v  jiném stavu, nic ji však nedokáže odradit  od  jejího prvního  případu, či Erik Maria Bark, psychiatr, jenž se  snaží polici pomoct ze všech  sil. Na druhou stranu to však dělá s  postranními úmysly, jelikož  má  nejedno tajemství.  S každou  další stopou napětí stoupá. Času je málo a všem začíná být  jasné, že vrah je  velice blízko.

Kniha se  mi velice líbila. Je to  první dílo Larse Keplera, co jsem četl.  Je sice  pravda, že v  knize bylo  několik asociací spolu s několika postavami, jenž svou roli hrály už v předešlých dílech, ovšem  děj s předchozími  knihami není nijak spojen,  takže je kniha vhodná i pro příležitostné čtenáře. Mně se  tedy  kniha velice líbila a v  podstatě nemám co vytknout.

Dominik Klimeš

Je mi šestnáct let a studuji na střední škole. Jsem sportovně založený, přátelský typ. Neopovrhnu ovšem ani literaturou. Moje nejoblíbenější žánry jsou fantasy a sci-fi. Poslední dobou hodně čtu například Zaklínače od Sapkovského. Mezi mé záliby patří rovněž psaní různých povídek.