Zmrtvýchvstání aneb „knižní Ježíš“

Zmrtvýchvstání aneb „knižní Ježíš“

Dívka v pavoučí síti
David Lagercrantz

Časopis Milénium má nové majitele a proslýchá se, že investigativní novinář Mikael Blomkvist je vyhořelý a uvažuje o změně zaměstnání. Pozdě v noci mu zavolá profesor Frans Balder, přední odborník na výzkum umělé inteligence a sdělí mu, že má pro něj důležité informace, a že se setkal s hackerskou, kterou jistojistě zná. Mikael doufá v exkluzivní reportáž. Ovšem Lisbeth Salanderová má jako obvykle své vlastní plány. Nadešel čas, aby se jejich cesty ještě jednou zkřížily.

Tak takhle vypadá popis pokračování kultovní série, ale už od jiného autora. Věc se má tak, že původní autor série Milénium Larsson skonal a dlouho to vypadalo, že tato série je už pohřbena v čase. Nijak aktivně se pak nejevila ani možnost dopsání a vydání údajného pokračování této série, které se mělo nacházet v Larssonově notebooku. Kdo ví, jak to s touto možností dopadne. Přesto tato skvělá série znovu ožila (proto zmrtvýchvstání aneb knižní „Ježíš“ v nadpisu).   O znovu ožití Milénia se postaral novinář David Lagercrantz. Přiznám se, že jsem byl k tomuto počinu vcelku hodně kritický. Sice jím sepsaná fotbalová autobiografie Já jsem Zlatan Ibrahimovič je v mnoha ohledech skvělá, ale je to úplně něco jiného než Milénium. Nicméně budu chválit, jelikož Lagercrantz se tohoto úkolu zhostil dle mého na výbornou a mile překvapil. Klidně bych od něj bral další pokračování. Největším plusem je pak samotný příběh, ve kterém se dozvíme mnoho nových a zajímavých věcí (termín savant, či jiné technické termíny). Je však pravda, že mnohdy byl text až moc přeplněn pojmy. Budiž tomu ale odpuštěno. Další velkou devízou tohoto pokračování je věrohodné vykreslení známých postav. Těm autor vtiskl něco svého a nového, přesto je dokázal vylíčit jako ty staré známé. Nové postavy pak také nijak nezaostávají. Rozsahově pak opět klasika. Já vám na závěr opět nabídnu svou další klasiku a to procentuální hodnocení. Tady hodnotím 90% a klidně si přečtu případné další pokračování. Myslím, že Stiegovi by se pokračování jeho kultovního díla líbilo.