Neviditelnost se (ne)vyplácí

Neviditelnost se (ne)vyplácí

Autor C.D. Payne ve svých dílech sází na absurdní humor a absurditou je naplněn i jeho román s názvem Neviditelný (v originálním názvu Invisibly Yours).

Hlavním hrdinou je sedmatřicetiletý Axel Weston, který ztratil všechno, co mohl. Práci, manželku i veškeré finance. Když se rozhodne z čirého zoufalství odvést svého jediného společníka, psa Boba, do útulku, vysloví nějakou záhadnou frázi a stane se najednou neviditelným. Netrvá dlouho a rozhodne se své neviditelnosti využít. Od krádeží v bance až po špehování cizích lidí. Když Axel „obnoví“ svoji novinářskou kariéru a začne dostávat tučné honoráře od magazínu Z77 za fotky životních událostí celebrit, které se nikomu jinému nikdy získat nepodařily, zdá se, že jeho život je téměř bezchybný.

Jednoho dne však potká v obchodě Desmu, nadějnou herečku. Zamilují se do sebe a Axel se rozhodne Desmě jako dárek uloupit v drahém zlatnictví brož. To samozřejmě nezůstane bez povšimnutí, stejně jako Axelova krádež v bance, ovšem FBI nemá koho usvědčit, když oba trestné činy Axel provedl jako „pan Neviditelný“ (přezdívka, kterou Axel pojmenuje sám sebe ve stavu neviditelnosti). Zanedlouho Axel zjistí, že jeho neviditelnost lze přenést i na jiné osoby. Proto se neviditelnou stane i Desma a s její pomocí pokračuje ve spoustě dalších krádeží.

Zdá se, že Axelův život se z marného změnil na naprosto dokonalý. Ovšem jen do té doby, než mu zavolá redaktor magazínu Z77 a poprosí ho, zda by se nedokázal dostat na přísně tajnou svatbu bavičky Tary a herce Richarda. Před obřadem Axel proklouzne na zahradu, kde se svatba koná a bez problému pořizuje záběry nevěsty a ženicha, ale pak, při zpívání bulharských národních písní během obřadu, přestane být Axel neviditelný. A když se dav hostů rozběhne proti němu, nezbývá mu nic jiného, než utéct.

Poté se Axelův život obrátí vzhůru nohama. FBI získala ze svatby fotky jeho samotného a dokonce zjistili i jeho jméno. Axel se tak ocitá v prekérní situaci, ze které není cesty zpět…

Na této knize bych ocenila především humorný způsob zpracování. U jiných textů by mi vadila sprostá slova, která se vyskytují téměř v každé kapitole, ale C.D. Payne je dokázal do děje vpasovat tak dokonale, že mě pasáže s nimi mnohdy i rozesmály.

Jediné, co bych vytkla, by bylo pouze to, že jsme se v knize nikde nedozvěděli, co vlastně byla „ta slova“, jak bylo řečeno v knize pokaždé, když se Axel stal neviditelným. Mohlo to být prakticky cokoliv. Povel na psa? Nadávka? Náhodné spojení slov? Nikdo neví. Každopádně po přečtení tohoto románu si určitě přečtu více děl od tohoto autora.

zakoupit Jota

Zuzana Kudličková

Jsem snílek, který se nerad vrací do reality. Troufám si o sobě říci, že jsem člověk empatický, ráda se směju a snažím se ke všem chovat zdvořile. Čtu prakticky od malička, akorát teprve nedávno jsem se této aktivitě začala věnovat mnohem více, než dřív. Kromě čtení ráda poslouchám hudbu, píšu si své vlastní povídky, sleduji seriály, věnuji se angličtině nebo stříhám videa. Momentálně nejraději čtu romány, ale ráda si přečtu i dobrou detektivku.