Jakobijánův dům

Jakobijánův dům

Děj románu se odehrává v Egyptě v 90. letech minulého století. Do 70. let zde po dlouhá staletí pospolu a s porozuměním žili příslušníci různých národů, kultur a vyznání. Vše se změnilo po myšlenkovém útlaku, který zvrátil liberální výklad islámu.

V centru Káhiry stojí kdysi honosný dům, zvaný podle majitele Jakobijána – Jakobijánův dům. Zde se rozvíjí příběhy velmi bohatých nájemníků. Jejich existence je založena na korupci, zneužívání moci a pokrytectví; na druhé straně je vykreslen osud chudých lidí, žijících na střeše domu v plechových kójích, těžce si vydělávajících na živobytí. Autor zde zachycuje nejen zajímavé životní příběhy, ale seznamuje s islámským náboženstvím, které ovlivňuje bytí jak bohatých, tak chudých lidí.

Kniha rozhodně stojí za přečtení. Pro mě znamenala rozšíření si obzoru v oblasti života lidí věřících v islám. Zejména v dnešní době, kdy existuje hrozba teroristických útoků ze strany muslimů, vyznávajících právě toto náboženství. Člověk si pak snadněji dokáže přiblížit, co takové útočníky vede k tak hrůzným činům a jak se na tom podílí jejich víra /džihád/. Přečtení knihy Jakobijánův dům mě nejen posunulo o kousek dále v poznání tohoto systému, ale přineslo mi příjemné chvíle, kdy jsem byla vtažena do děje zajímavých příběhů, do prostředí nám ne zcela známého. Všem čtenářům mohu román jedině doporučit.

Alena Soukalová

„Největším štěstím v životě člověka je vědomí, že nás někdo miluje proto, jací jsme, nebo spíše přesto, jací jsme.“ (Romain Rolland) Hobby: zvířata, především koně a psi, hudba, kreslení, filmy… Ráda čtu, když je čas, hraji na klavír…