Když Hitler bral kokain a Stalin vyloupil banku

Giles Milton

Některé historky budete asi znát, jiné zase ne, ale každopádně stojí za přečtení. I když musím říct, že při rozhodování jestli koupit nebo ne, jsem byla trochu skeptická. O pár hodin později, jakmile jsem jen tak zběžně listovala knihou v knihkupectví a viděla jednotlivé názvy kapitol, při kterých jsem namohla zapřít jak se mi zvedají koutky úst, jsem byla pevně rozhodnuta a musím říct, že rozhodně nelituji!

Tato kniha vás zajisté zaujme už velice zajímavým a vtipným názvem. Deník The Times napsal: ‚‚Giles Milton je muž, který umí udělat z historie událost a nechává ji ožít…Skvělá inspirace pro všechny, kdo věří, že dějiny mohou být vzrušující a zábavné‘‘ a já s tímto tvrzením naprosto souhlasím. Naprosto skvělá kniha, s kterou vám bude deseti hodninová cesta do Chorvatska utíkat mnohem rychleji a s úsměvem. A nudit se s ní nebudete ani na pláži!

Už samotný přebal knihy je vtipný a vůbec si při prvním pohledu ani nevzpomenete na to, co se za druhé světové války dělo za hrůzy, a to ostatně ani při obracení listů. Budete se ironicky smát nad tím nad čím by se za dávných dob (ne zase tak dávných) určitě nikdo nesmál.

Pokud máte rádi černé historky a rádi se díváte na temnou historii s nadhledem, tak je tato kniha přesně pro vás! A vřele můžu doporučit i Miltonovy další knihy (když Lenin přišel o rozum a Churchill porazil ovci).

Giles Milton má naprosto úžasný styl vyprávění, díky jemuž vám četba bude připadat velmi rychlá a zběsilá, až se budete na konci dne divit ‚‚Jak to, že už mám dočteno?‘‘, ale budete se smíchy popadat za břicho. Při předčítání starší generaci se dostanete do tajuplných rozhovorů, při kterých se nebudete nudit jako při výuce dějepisu ve školních lavicích.

Víte proč Hitler bral kokain?….Ne? Je tomu tak, protože o tomhle se ve školní výuce prostě nemluví! Můžu říct, že tato kniha vám naprosto otevře oči. Dokud drogy fungovaly, Hitler si nedělal starosti s tím, co se mu podává, a právě to mělo na jeho zdraví jak fyzické, tak psychické velmi negativní vliv. Při podávání takového množství drog určitě nemohl Hitler racionálně uvažovat..Jak moc přispěly drogy k jeho šílenému chování? To už se nejspíš nikdy nedozvíme, ale můžeme alespoň nahlédnout pod pokličku tajného světa historie o kterém jsem před tím určitě nikdy nevěděli.

Skvěle se čte ve větším kolektivu s přáteli, kteří se budou chytat ze hlavu a říkat ‚‚Tak to není jen naší generací, naši předkové dělali mnohem horší věci!.‘‘ A ať už si ji vezmete kamkoliv do postele, do vlaku, do autobusu, na dovolenou nebo k táboráku, vždy pobaví všechny kolem vás a nepotřebujete k tomu nic jiného než docela obyčejnou dvousetstránkovou knihu o historii plnou paradoxů.