Pšenice?

Život bez pšenice
William R. Davis

Tato kniha pojednává  o dlouholetém výzkumu  jednoho  z  předních  amerických kardiologů.  William Davis se ve své knize snaží aplikovat  výsledky svého dlouholetého  bádání.  Dle jeho slov je totiž jedním z hlavních důvodu narůstající obezity ve spojených státech nadměrné užíváni pšenice. Ta je totiž dnes jednou z nejmasověji používaných potravin.  Problém však tkví v  tom že je výživově  velice chudá a hlavně velice kalorická.

První  část je velice poutavá, ale zároveň slouží i jako pomyslný strašák, jenž vás má motivovat k lepší životosprávě a hlavně vynechání  (aspoň občas)pšenice ze svého jídelníčku. Je v ní totiž  velice podrobně popsán vývoj pšenice od rostliny, jež  rostla na polích až k masově pěstované plodině jakou  je dnes. Obzvlášť zajímavá ovšem taky trochu děsivá je část, kde autor popisuje genetické  šlechtění,  díky němuž je sice pěstováni pšenice daleko výnosnější, ovšem na druhou stranu už nemá takové výživové hodnoty.

Další část je o tom, jaké má konzumace  pšenice účinky na lidský organismus, jak funguje stravování  a proč je vlastně pšenice na rozdíl od ostatních plodin tak nezdravá.  Musím  podotknout,  že v  této  části je  už  potřebná  aspoň základní znalost biologie a chemie, protože je v ní spousta odborných pojmů. Podstatnou částí  knihy jsou samozřejmě také užitečné rady, tipy, triky a recepty, jež vám  usnadní  vaše rozhodnutí  přestat jíst  pšenici.

Moje názory na tuto  knihu jsou vesměs velice smíšené.  Na jednu stranu je tam spousta důležitých informací, které jsou velice dobře zpracované.  Není divu, autor má v tomto oboru dlouholetou praxi. Jenže  na druhou  stranu se mi zdá celá kniha  trochu  přehnaná.  Podle mě je na knize  prostě  vidět, že je  psaná  pro  americkou společnost. Pro evropskou domácnost je tato kniha přínosná jen s  nadsázkou.

Dominik Klimeš

Je mi šestnáct let a studuji na střední škole. Jsem sportovně založený, přátelský typ. Neopovrhnu ovšem ani literaturou. Moje nejoblíbenější žánry jsou fantasy a sci-fi. Poslední dobou hodně čtu například Zaklínače od Sapkovského. Mezi mé záliby patří rovněž psaní různých povídek.