Římské zrůdy a hrdinové

Římské zrůdy a hrdinové

Není římského lidu
Jarmila Loukotková

Tahle knížka je opravdu poutavá a patří mezi kvalitní historickou beletrii. Román Není římského lidu, v době císaře Nerona, je velmi silný příběh o lásce, zradě, intrikách, vraždách a vášni. Spisovatelka detailně popisuje děj a postavy svou rozmanitou, vybranou slovní zásobou. Jarmila Loukotková je jednou z nejslavnějších spisovatelek historické prózy. Její díla jsou propracovaná a odkrývají nám další část dějin.

Příběh se odehrává ve starověkém Římě, kdy zde vládl císař Klaudius. Vzal si ženu jménem Messalina, která mu porodila dva potomky – dceru jménem Oktavie a syna Britannika. Ale jeho manželka byla zkažená a zlomyslná, a neznala mezí, za to ji císař popraví. Zanedlouho si najde novou manželku Agrippinu, ta má z předešlého manželství syna Nerona. Bohužel ani ona není dobrou volbou. Díky svým manipulacím a lstem získává moc nad Klaudiem, jenž provdá svoji dceru Oktávii za Nerona. A syna Britannika odsunuje stranou a dává veškerou pozornost a lásku nevlastnímu synovi Neronovi. Agrippina prostřednictvím travičky Lokusty zabije císaře a dosadí na jeho místo Nerona. Všemu tomu je svědkem významný dobrosrdečný básník, statkář, všemi milovaný Petronius Arbiter. Jenž se sám probírá v myšlenkách svým životem a přemýšlí, jak změnit osud, který mu jedna stařena předpověděla v dětství ve městě Pompeje. Agrippina očekává oddanost svého syna. Bohužel zjišťuje, že syn dál nehodlá poslouchat její rady. Jak to celé dopadne?

Tahle kniha mě upoutala už na prvních stranách. Když jsem ji dočetla, zamyslela jsem se nad tím, jaký ve mně toto dílo zanechalo pocit. Je to zvláštní pocit zamyšlení nad sebou a svými činy. Děj knihy je obsáhlý a kapitoly jsou rozděleny do dob a míst v Římě i mimo něj. Jestli vás, aspoň trochu zaujala má recenze, tak z knížky budete uchváceni. Každou vteřinou se děj mění jako čas na hodinách.

Veronika Vrňáková

Mám ráda zvířata, proto jsem si pořídila fenku Jacka Russela a britskou kočku. Nejvíce si odpočinu u dobré knížky, většinou u beletrie. Oblíbení spisovatelé jsou John Green, J.R.R.Tolkien. Zájmy : kultura,sport, četba knih např, Green , Tolkien, Marycleová, Rowllingová..