Řbitov zviřátek

Řbitov zviřátek
Stephen King

Tento hororový román byl napsán jedním z mých oblíbených autorů, Stephenem Kingem. Tato kniha popisuje život rodiny Creedových po přistěhování se do městečka Ludlow v Americe. Rodiče Louis a Rachel se svou dcerou Ellie a synkem Gagem vlastní kocoura jménem Churchil a po nějaké době se Louis spřátelí se starším pánem Judem Crandallem a jeho manželkou, kteří bydlí hned přes ulici. Jednoho dne se Jud rozhodne ukázat nově přistěhovalé rodině tzv. ‚Hřbitov zvířátek‘ nedaleko jejich domu, kam malé děti z okolí pohřbívaly své zesnulé mazlíčky. I přes to, že se jim všem hřbitov jeví jako strašidelné a nebezpečné místo, nedělají si velké starosti. A to by měli, jelikož hřbitov v sobě ukrývá něco, z čeho až běhá mráz po zádech.

Setkání s Kingovým psaním může pro některé být značný šok, pro mne ale ne. Vzhledem k tomu, že už jsem pár Kingových knih četla, byla jsem na jeho styl psaní zvyklá, tím pádem mi nedělalo problém se do knihy vžít a plně si ji užít. Vím ale, že někdo, koho horory nebo strašidelné příběhy neinteresují, by si nemusel knihu vychutnat doplna. Osobně též nemám v oblibě krvavé či hororové příběhy, ovšem knihy od Stephena Kinga mne vždy tak vtáhnou do děje a tak mne zaujmou, že mi vlastně ani nevadí, když je kniha až moc hororově laděná. A tento případ nebyl výjimkou. Celé čtení jsem netrpělivě obracela stránky a děsila jsem se toho, až dočtu poslední stránku a tím ukončím příběh.

Vzhledem k tomu, že jedno z témat knihy jsou mazlíčci, specificky kočky, byla mi kniha ihned milejší a upřímně jsem ji nechtěla odložit. Snad jediná věc, kterou knize samozřejmě nemohu vyčítat, je ta, že mne zanechala dlouhou dobu velmi ostražitou, jelikož jsem nadskočila při jakémkoli zvláštním zvuku. Ale když nad tím tak přemýšlím, takový efekt by asi měla zanechat každá správná hororová kniha.