Poslední přání

Andzrej Sapkowsky
Zaklínač – Poslední přání

Sbírka povídek Poslední přání je první knihou z sbírky zaklínačů. Tato kniha je úvodem do pozoruhodného světě zaklínače. Musím podotknou že na úvod nějakého příběhu je tato sbírka povídek velice zmatená. Je totiž potřeba přečíst aspoň několik dalších knih, aby jste pochopili některé povídky.

I tak je to však velice zajímavé dílo jednoho z nejlepších dnešních polských autoru. Andzrej Sapkowsky je dále také považován za jednoho z mála dnešních slovanských spisovatelů. Musím uznat že atmosféra slovanského světa z knihy doslova sála. Z jeho děl dále také vznikly tři počítačové hry, jenž mají stejně velký úspěch jako knihy. Jeho dílo bylo také zfilmováno. Autor se však od tohoto díla distancoval.

V dobách konjunkce sfér,což byla magická událost před dávnými věky, se otevřeli portál do několika jiných světů. Kvůli tomu pak tuto zemi zaplavily armády roztodivných stvůr. Od té doby byli lidé ve svých vlastních královstvích lovnou zvěří. V tu nejtemnější hodinu se zrodil první zaklínač. Geralt z Rivie,bílí vlk, jenž prošel těmi nejdrastičtějšími mutacemi je jedním z nejobávanějších zaklínačů všech dob. V této knize se s Geraltem tak trochu seznámíme. Potkáme pár jeho přátel. Ti jsou mimochodem stejně zvláštní a bizardní jako on sám. Spolu s nim prožijeme několik nebezpečných dobrodružství a zároveň si uděláme obrázek o malebné slovanské světě.

Kniha se mi velice líbila. Nemůžu sice říct že by se mi četla zrovna snadno. Děj byl totiž občas velice spletitý, nebo navazoval na události z dalších knih. Ovšem na druhou stranu je psaná úplně jinak než dnešní komerční tituly. Nejspíš právě díky této odlišnosti se k této knižní sérii vždy zase vrátím. Tato kniha tedy nejspíš není pro začínající čtenáře. Protože děj je moc spletitý a zdlouhavý. Pokud však hledáte autentický zážitek tato kniha rozhodně stojí za to.