My děti ze stanice ZOO

My děti ze stanice ZOO

My děti ze stanice ZOO
Christiane Felscherinow

Christiane F. Celým jménem Christiane Vera Felscherinow. Holka, která propadla drogové závislosti, aby byla, jak sama říká cool. Chtěla zapadat do společnosti drsných lidí, kteří si chodí každou přestávku ve škole zapálit, kteří popíjí pivo a hlavně chtěla, aby ji všichni uznávali. Když se jí konečně povedlo patřit do nějaké party, byla spokojena, začala chodit na diskotéky, kouřit hašiš a brát drogy. V té době jí bylo dvanáct let, když vyzkoušela heroin, bylo jí třináct a brzy se na něm stala závislou. Její drsný příběh o drogách a prostituci zaznamenali dva novináři na magnetofonových páskách, Kai Hermann a Horst Rieck. Ze začátku se mělo jednat o pouhý rozhovor, nakonec se z toho vyklubaly dva měsíce společné práce.

Christiane nám v knize vypráví o celém jejím začátku a pokračování  s drogami. Nevypráví tu jen o sobě, ale i o svých přátelích, kteří na tom byli v té době stejně jako ona. Potulovali se po stanici Kurfürstenstrasse, kde si prostitucí snažili vydělat peníze na heroin. Dále tu popisuje svoje pocity, které jí dávaly drogy, a hlavně pocity, kdy kvůli nim postupně přicházela o přátele a sama už chtěla s takovým životem skončit. V knize jsou výpovědi doktorů i její matky, která byla nešťastná z toho, že dcera bere drogy a snažila se jí jakkoliv pomoct. Nepomáhala jen své dceři, ale také jejímu příteli Detlefovi, do kterého byla Christiane zamilovaná natolik, že při několika svých pokusů o odvykání si píchla další dávku jen kvůli němu, když zjistila, že Detlef zase fetuje.

Tento strhující pravdivý příběh o lásce, touze po respektu a oblíbenosti se nejdříve objevoval v novinách na pokračování, ale po jeho knižním vydání poznal příběh Christiany F. celý svět a ona jako jeho hlavní hrdinka se stala ze dne na den hvězdou. Lidé byli šokováni, co se v dnešním světě děje. Christiane získala tučný honorář za knihu, který ji paradoxně zase přitáhnul k drogám.

Já jsem ale nejdříve viděla filmové zpracování tohoto příběhu. Film se mi zalíbil natolik, že jsem chtěla vědět víc, a tak jsem začala číst tuto knihu. Knihu, kterou miluje mnoho čtenářů a já teď patřím mezi ně. Je to kniha s naprosto drsným a strhujícím příběhem, který se čte rychle, ale zároveň těžce, protože nechcete uvěřit tomu, že zlo, jako jsou drogy, je vlastně legální, protože je seženete všude, nebo si je sami vyrobíte. Pak jen v knize zjišťujete, jaký mají vliv na lidský organismus. Knihu jsem četla velmi ráda, je to perfektní příklad, jak mladého teenagera odradit od drog a hlavně je to příběh o teenagerovi, který se nějak porval se životem. To je myslím to nejvíc fascinující na celé knize. Hlavní hrdinka je chytrá mladá holka, která udělala v životě hloupost a svojí závislostí na ní doplácí. Christiane nám hlavně v celé kráse ukázala, že drogy jsou zlo a neměli bychom si s nimi nic začínat, ale ti chytří, kteří věří, že tu pro něco jsou, ví, že nejsou tak ubozí, aby vlastně něco takového zkoušeli. Nebo ne?