My děti ze stanice ZOO

My děti ze stanice ZOO

My děti ze stanice ZOO
Christiane F.

Knihou My děti ze stanice zoo jsem byla zaujatá už delší dobu a nějakou chvíli mi trvalo, než jsem se odhodlala si ji přečíst. Popisuje život čtrnáctileté Christiane F., která se po svém příchodu do Berlína stala závislá na heroinu. Dovedla ji k tomu jak rodinná situace a prostředí, tak i lidé, kterými se obklopila a kteří ji ke drogám dovedli. Kniha je psána z pohledu samotné Christiane a popisuje období přibližně dvou let, kdy je drogově závislá a vypráví o tom, jakými prostředky se snažila drogu dostat, co všechno pro to udělala, s kým se setkala a čím vším si musela projít. Žila tak dvojí život, o kterém její rodiče neměli ani tušení a posléze se začala věnovat léčbě.

Po přečtení knihy jsem byla více než nadšená. Christianino vyprávění mne tak zatáhlo do děje, že mi ve velkém nevadily ani ty drsné pasáže, jako je třeba podrobný popis jejího užívání drog. Naopak jsem se díky tomu velmi poučila, ikdyž to bylo velice realistické a lehce nepříjemné. Nejvíce mne na knize a příběhu nadchlo, že i když všichni víme, jak špatné je vést tenhle život a jak ničící jsou drogy, když jsem všechno slyšela z pohledu hlavní hrdinky, doopravdy jsem chápala, proč s tímto životem začala. Prožila jsem celou její cestu s ní a pochopila jsem, z jakého důvodu udělala tolik špatných odboček na cestě životem a skončila tam, kde skončila. V některých případech to ani nebyla její vůle, její chyba, byla k tomu donucena svým okolím a většinou si ani plně neuvědomovala to, co se s ní děje.

Kniha je autobiografická, tedy není to žádný vymyšlený příběh, je to realita a to je i to, co knihu dělá tak zajímavou a její poselství ovlivní mnohem více lidí. Příběh Christiany F. vedl dokonce až k odtabuizování problému mladých závislých na drogách v Německu, což si myslím, že je obrovský krok ohledně tohoto problému. Ať už je pro vás téma drog zajímavé či ne, přečtením této knihy rozhodně nic neztratíte, naopak si myslím, že si na ní každý najde to své.