Bojujte jinak

Umění psychické ochrany
Judy Hall

Také se vám stává, že se cítíte naprosto vyčerpaní po tom, co jste se setkali se svými známými, kamarády, kolegy v práci, spolužáky ve škole,…? Jak je to možné, vždyť jste spolu strávili jen nějaký čas, a přesto máte pocit, jako byste jim věnovali celý den, cítíte se unavení, bez elánu…? Pak jste se s největší pravděpodobností stali obětí tzv. „energetického upíra“. Neděste se, nezanechá vám v krku dvě hluboké krvavé díry, nevysaje z vás krev, ale… energii. A to mnohdy velmi dokonale. Jak se proti tomu bránit? Je to vůbec možné? Na tyto a další otázky dává odpovědi ve své knize Umění psychické ochrany Judy Hall, poradkyně, léčitelka, karmická astroložka a školitelka zaměřená na psychický rozvoj. Musím říct, že její dílo nepatří ke čtivým románům pro nenáročného čtenáře. Rozsah textu je skromný, čítá pouhých 157 stran. Ovšem co strana, to podnětná informace. Pokud jsem se domnívala, že mi na knihu bude stačit jedno odpoledne, tak jsem se hrubě zmýlila. K přečtení by snad odpoledne stačilo, ale k pochopení rad zde uvedených rozhodně ne.

Judy Hall svou příručku napsala s rozmyslem, nadhledem a protkala ji radami vycházejícími ze své praxe i životních zkušeností. Nabízí široké spektrum obrany před lidmi, kteří se snaží nám nějak ublížit – ať už vědomě či nevědomě – a tím myslíme ublížení na psychické úrovni. Judy nabízí řešení s využitím představivosti, meditací, kamenů, hudby či vonných esencí (ty jsou velmi příjemné). Záleží na každém, co je mu blízké a co by rád využil.

Kniha je vhodná pro již pokročilejší čtenáře, kteří mají s oblastí esoteriky a meditací alespoň drobné zkušenosti. Pro čtení je vhodné tiché, klidné místo, kde si ideálně můžete některé metody rovnou i vyzkoušet (takže četba v rušné MHD není zrovna nejlepší variantou).

A jedna rada na závěr: „Když vám někdo posílá negativní myšlenku, jednoduše se jí vysmějte. Když se něčemu vysmějete, zmizí to.“

Renata Skýpalová

Na Střední škole KNIH působím jako ředitelka. Současně jsem stále pedagog, a tak ráda pomáhám studentům s jejich aktivitami, které žáky i školu dále rozvíjejí. V posledních letech čtu převážně odbornou literaturu (oblast ekonomiky, marketingu, managementu), a proto nabídka četby knih „jiného typu“ je pro mne příjemnou výzvou.