SAS – příručka jak přežít

SAS – příručka jak přežít

Tato kniha je již podle názvu a obsahu určená spíše pro muže. Nicméně mám doma syna, který si tuto knihu vybral, tak mi to nedalo, a pustila jsem se do její četby. Kniha je pro mě osobně srozumitelná a jednotlivé části jsou dobře vysvětleny. Je obohacena o celou řadu ilustrací, postupů a barevných obrázků jak léčivých rostlin, jedovatých hadů, tak jedovatých hub a mnoho dalšího.

Nejvíce přínosné a užitečné jsou pro mě především kapitoly o první pomoci, přežití při automobilové nehodě, získávání vody z přírody nebo předpovědi počasí. Mimo to kniha obsahuje i množství rad z oblasti katastrof, tábornictví, strategie, jídla, zdraví, podnebí a další zajímavé informace. Věděli jste například, že když vykopete do země díru 90 cm hlubokou a přikryjete ji igelitem, dokážete tím za 24 hodin získat až půl litru vody?

Autor knihy, John Wiseman, patřil k elitní jednotce SAS britské armády, a proto veškeré poznatky a techniky jsou vyzkoušené a v praxi ověřené.

Kniha je velice rozsáhlá a určitě neplatí, že si ji jednou přečtu a všechno vím. Je to doslova studnice plná vědomostí, a i po opakovaném přečtení získáte vždy další nové informace, a budete se k ní jistě rádi vracet.

Martina Pecuchová

Posledních pár let nemám kvůli dětem na čtení bohužel moc času, nicméně mám ráda především knihy o zahradnictví, chovatelství a také psychologického zaměření. Ale někdy nepohrdnu ani detektivkou, třeba ty od Jo Nesbo. Mezi mé největší koníčky patří detektoring, kterému se věnuji, co to jde. Ráda cestuji, mám ráda nové věci a sporty všeho typu. Nesnáším aroganci, závist a dršťkovou polévku.