Hra o trůny

George R. R. Martin
Hra o trůny

Kniha Hra o trůny je první dílo dnes už světoznámého autora Gerge R.R. Martina. Nejedna se sice o jeho první dílo,jelikož již napsal několik děl dříve, ovšem díky seriálovému zpracování se tímto dílem proslavil po celém světě. Díky všeobecnému nadšení a úspěchu napsal již čtyři pokračování. Dále také spolupracuje se stanicí HBO na tvorbě stejnojmenného seriálu.

Kniha je fantasy román pojednávající o fiktivním světe za časů středověku. Jak už jsem zmínil je to první díl ze ságy, která měla mít původně jen tři díly. Nakonec však bude tato sága nejspíš sedmidílná. Dnes je vydáno již pět knih a všichni netrpělivě čekají na další díl. Příběh začíná na severu kde strážce severu Ned Stark. Jeho starý přítel, král celého kontinentu, požádá o pomoct. Ned Stark tak musí odjet na jih, z kterého se ještě nikdo z jeho rodiny nevrátil. Kvůli jejich dlouhodobému přátelství spolu tedy odjíždí do sídla říše. Již hned po příjezdu se zaplétá do intrik hned několika rodů usilujících o králův život a o trůn. Ned zjišťuje děsivé tajemství, které by mohlo otřást celou říší. Kvůli tomu se dostává do boje o moc, z kterého není uniku. Mezi tím na východě se mladý právoplatný dědic trůnu, jenž byl sebrán jeho šílenému otci, snaží zosnovat pomstu. Aby toho však nebylo málo, Na severu říše tiše číhá další hrozba. Na divokém severu ,kam se nikdo z říše neodváží,povstala armáda nemrtvých vedená strašlivými Bílými chodci. Říše je tedy ohrožena ze všech stran. Vznešení Lordi však soupeří o moc a na nebezpečí nedbají. Má vůbec tato křehká říše šanci na přežití?

Mě osobně kniha docela zklamala. Jsem sice velkým fandou stejnojmenného seriálu, ovšem kniha mě moc nezaujala. Kniha byla velice dlouhá, což by samo o sobě až tak nevadilo. I když nejsem příliš aktivní čtenář . Bohužel však kniha byla velice nudná. Děj neměl spád a rovněž atmosféra se seriálu nemůže rovnat. Celé dílo pro mě tedy bylo zklamáním.